Pitanja i odgovori

Kako kupac može preusmeriti svoju pogrešno izvršenu uplatu?

Kupac JP EPS-u podnosi pisani zahtev za preusmeravanje uplate na ispravan račun JP EPS-a uz obavezno dostavljanje dokaza o uplati (uplatnica), kopije računa i navođenje broja računa na koji je izvršio uplatu, odnosno na koji treba da se preusmeri uplata.

Da li se može zaključiti sporazum o isplati duga na rate?

Javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije“ je, u koordinaciji sa Vladom Republike Srbije, kupcima električne energije, u više navrata, ranije omogućavalo reprogram dugovanja. Ta mogućnost kupcima više nije na raspolaganju. Naime, naplata utrošene električne energije je isključivi izvor prihoda koji omogućava funkcionisanje složenog sistema Elektroprivrede Srbije i delova u njenom sastavu koji su odgovorni za proizvodnju uglja, proizvodnju električne energije u hidro i termoelektranama i distribuciju električne energije. Nedostatak finansijskih sredstava ugrozio bi sigurnost isporuke električne energije za sve građane i privredu Republike Srbije.

Da li se neke stavke na računu plaćaju i kada nema potrošnje?

Kupac svakog meseca plaća tarife - „trošak garantovanog snabdevača“ i „obračunsku snagu“, bez obzira na to da li je na mernom mestu ostvarena potrošnja električne energije ili ne. Navedeno je predviđeno Metodologijom za određivanje cene električne energije za garantovano snabdevanje. Na pomenute stavke obračunava se akciza i PDV, a za neizmirenje obaveza obračunava se zatezna kamata.

Kome se podnosi zahtev za umanjenje računa za Energetski ugroženog kupca?

Zahtev za sticanje statusa energetski ugroženog kupca podnosi se u mestu prebivališta organu jedinice lokalne samouprave nadležnom za poslove socijalne zaštite. Energetski ugroženi kupac električne energije je kupac iz kategorije domaćinstvo (samačko ili višečlana porodica) koje živi u jednoj stambenoj jedinici, sa jednim mernim mestom na kome se meri potrošnja električne energije, koje troši maksimalnu količinu električne energije. Energetski ugroženi kupac je i domaćinstvo čijem članu zbog zdravstvenog stanja obustavom isporuke električne energije može biti ugrožen život ili zdravlje.

Kako se vrši oslobađanje kupca od plaćanja TV takse?

Javno preduzeće „Elektroprivreda Srbije" nije nadležno za oslobađanje od plaćanja takse za javni medijski servis. Za ostvarivanje ovog prava građani treba da se obrate isključivo Radio-televiziji Srbije i Radio-televiziji Vojvodine. Zahtev za oslobađanje od plaćanja takse za javni medijski servis podnosi se na obrascu koji se može preuzeti na sajtu www.rts.rs, odnosno www.rtv.rs. Zahtev se dostavlja Radio-televiziji Srbije slanjem dokumenata na adresu Služba poslovni inženjering, Kneza Višeslava br. 88, 11030 Beograd ili elektronskom poštom na taksajms@rts.rs. Za teritoriju AP Vojvodina, zahtev se šalje Radio-televiziji Vojvodine na adresu Služba RTV takse, Ignjata Pavlasa br. 3, 21000 Novi Sad ili elektronskom poštom na taksajms@rtv.rs. Napominjemo da su kupci, kojima je istekao period važenja oslobađanja od plaćanja takse (naznačen u rešenju koje su dobili od RTS/RTV), u obavezi da ponovo, po istoj proceduri, podnesu zahtev RTS/RTV kako im se taksa za javni medijski servis ne bi fakturisala kroz račun za električnu energiju.

Gde se može podneti prigovor na račun?

Prigovor na račun može se podneti pisanim putem, dopisom ili lično na šalteru nadležne distribucije (adresa je navedena na računu kao „adresa za prigovore“). Prigovor na obustavu isporuke električne energije takođe se može podneti na adresi za prigovore koja je navedena na računu.

Top